Intelligens

Vi vil så gerne opretholde illusionen om, at alle har lige muligheder. Problemet er bare, at det måske ikke er sandt. Af flere årsager. En af dem, vi ikke taler så meget om, er intelligens. Selv om der er forskning, der viser, at intelligens har gennemgribende betydning for vores liv. Også for uddannelse eller mangel på samme – og derfor også for vejledningsindsatsen. Men hvad vil det sige at være rigtig klog? Og hvordan kan vi arbejde med intelligens som potentiale, der kan få flere børn og unge til at vokse – og klare sig bedre i uddannelsessystemet?


Næste artikler i serien udkommer 17. marts.


Er du ikke tilmeldt Vejlederforum? Få en gratis prøveperiode. 

 

2021 nr. 1
Key:
Person:
Mette Marie Callesen
Type:
Leder
Key:
Person:
Per Fibæk Laursen
Type:
Artikel
Key:
Person:
Erik Lykke Mortensen
Trine Flensborg-Madsen
Type:
Artikel
Type:
Artikel
Key:
Person:
Peter Grubert
Type:
Interview
Type:
Artikel

 

Schultz  Annexstræde 5  2500 Valby  T: 7228 2826  E: kundeservice@schultz.dk
Indstillinger for cookie-samtykke