Titel:
Kulturmødet med det danske uddannelsessystem
VF12 Printartikel:
FB
Kort tekst:

Af Elenore Caroline Toft Schaumose, vejleder på ZBC

Hvordan kan tosprogedes frafald på en SOSU-skoles grundforløb 2 forklares, og hvordan kan vejledning imødekomme de udfordringer, som frafald kan medføre?

Eksamensopgave (DUEK)

Person:
Fotoreportage:
Lang tekst:

Hvordan kan det være, at der er så store problemer i forhold til fastholdelse på uddannelserne - og manglende arbejdskraft i SOSU-faget? Gør vi noget? Gør vi nok? Forstår vi, hvad der er på spil?

Der foregår en masse tiltag på mange forskellige niveauer. Eleverne vejledes i en retning - tilpasset SOSU-faget - der passer til den enkelte, men den enkelte vejledes også med underliggende agendaer om rekruttering og fastholdelse. Så hvad er der på spil i vejledningen

for den enkelte tosprogede elev og for uddannelsesinstitutionen generelt? Hvordan kan tosprogedes frafald på en SOSU-skoles grundforløb 2 forklares, og hvordan kan vejledning imødekomme de udfordringer, som frafald kan medføre?

De spørgsmål giver vejleder på ZBC i Næstved Elenore Caroline Toft Schaumose sine bud på i opgaven Kulturmødet med det danske uddannelsessystem (pdf)

Tidsskriftsnr.:
Publiceringsdato:
09-05-2023
Kommentarer
Kommentarlink:
Kommenter link:

Ophavsret


© Schultz Information

Se vilkår og betingelser

kommentarvisning:
Om forfatteren:
Faktatitel:
Fakta:
Artikeltitel:
Relaterede artikler:
Nyhedtitel:
Nyhedslinks:
Litteraturtitel:
Litteraturlink:
Linktitel:
Schultz  Annexstræde 5  2500 Valby  T: 7228 2826  E: kundeservice@schultz.dk
Indstillinger for cookie-samtykke