Hackschooling er et wakeup-call  

Dennis Nørmark på Afveje

 

Titel:
Et blikk på CMS med Focaults lupe
VF12 Printartikel:
FB
Kort tekst:

Af Laila Lund Ohnstad

Hvordan framstilles og forstås samfunnsmessige utviklingstrekk  i normative og selvfølgelige diskurser? Hvordan gjør ulike karrierediskurser bruk av slike samfunnsmessige forståelser i synes på hvordan karriereveiledningsfeltet bør utvikles og endres?

Artikel

Person:
Fotoreportage:
Lang tekst:

Artikkelen er resultat av et arbeidskrav i masterprogrammet i karriereveiledning under emnet "Karriereveiledning i et individ- og samfunnsperspektiv". Arbeidskravet er formulert slik: "Vis gjennom litteratur hvordan samfunnsmessige utviklingstrekk framstilles og forstås i normative og selvfølgelige diskurser. Vis så hvordan ulike karrierediskurser gjør bruk av slike samfunnsmessige forståelser i synet på hvordan karriereveiledningsfeltet bør utvikles og endres."  I artikkelen er søkelyset på Career Management Skills i et Focault-inspirert perspektiv. 
 

Laila Lund Ohnstad, masterstudent i karriereveiledning ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold og karriereveileder ved Karriere Kristiansand, Vest-Agder fylkeskommune har skrevet artiklen: Et blikk på CMS med Focaults lupe (pdf)

Tidsskriftsnr.:
Publiceringsdato:
15-04-2015
Kommentarer
Kommenter link:

Ophavsret


© Schultz Information

Se vilkår og betingelser

Kommentarlink:
kommentarvisning:
Om forfatteren:
Faktatitel:
Fakta:
Artikeltitel:
Relaterede artikler:
Nyhedtitel:
Nyhedslinks:
Litteraturtitel:
Litteraturlink:
Linktitel:
Schultz  Annexstræde 5  2500 Valby  T: 7228 2826  E: kundeservice@schultz.dk

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.